Arzum’un dayanıklı iş modelinin temelinde dengeli ürün portföyü, yaygın ve çoklu satış kanalı, inovasyon kültürü, çevik ürün geliştirme ve Ar-Ge faaliyetleri yer almaktadır. Mevcut iş modeli Arzum’un değişen tüketici ihtiyaçlarını yenilikçi ürünler ve değişen kanal yapılarına uygun bir şekilde karşılamasını sağlamaktadır. Bu iş modeli güçlü büyüme, dengeli kârlılık, düşük yatırım harcaması ihtiyacı ve yüksek özsermaye getirisi ile paydaşlarına değer yaratmaktadır.
İnovasyon ve Marka Odaklı Yatırım Modeli
- Birbirinden çok farklı tasarımcı, mucit, mühendis ve üreticileri koordine eder.
- Çevik bir yapısı vardır, fikirleri çok süratli hayata geçirir.
- Sadece Küçük Elektrikli Ev Aletleri (KEA) sektöründedir, büyük yatırımlara ihtiyaç duymaz.
- Yatırımlar sadece Ar-Ge, kalıp, mühendislik, tasarım ile limitlidir.
- Kaynaklarını tesis yatırımı yerine marka ve operasyon yönetimine ayırır.
Esnek ve Sınırlı Yatırım Gerektiren Üretim Modeli
- Münhasır kanalı olmadığı için sabit kira riski yoktur.
- Personel sayısı limitlidir.
- Tüm satış kanallarını esnek bir şekilde kullanır.
- Tüketicinin talebine göre kanal yapısı hızlıca şekillenir.
Esnek Tedarik Modeli
- Ürün talebine göre en esnek tedarik modelini kullanır, üretim hattı doldurma sıkıntısı yoktur.
- Ürün cinsine göre teknoloji ve kapasite bakımından en uygun tedarikçiyi seçme şansı vardır.
Stratejik Önceliklerimiz
Türkiye küçük ev aletleri sektöründe güçlü konum ve organik büyüme:
- Sürdürülebilir büyüme
- Müşteri memnuniyeti
- Tercih edilen işveren olmak
- Operasyonel mükemmellik
E-ticarette, Türkiye’de kendi sektörünün öncülerinden olma:
- Çevrimiçi pazar yerlerindeki payını artırmak
Türkiye küçük ev aletleri pazarındaki başarısını ihracat pazarlarına taşıma:
- Kârlı ve sürdürülebilir satış modeli
- Stratejik pazarlara odaklılık
- Etkin vade ve risk yönetimi
- Güçlü teminat mekanizmaları
- Verimli transit veya doğrudan sevkiyat planlaması
- İhracat pazarlarına yönelik özel ürün geliştirilmesi